Dag 22, The last day

15 augustus 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vandaag is onze laatste echte vakantiedag begonnen. We hebben lekker uitgeslapen en ontbeten in de kamer. De boys zijn daarna lekker gaan zwemmen en wij hebben de koffers herpakt om alle gekochte kleding en schoenen, souvenirs etc mee te kregen in onze bagage. Zijn wij blij dat we een extra koffer hebben gekocht ! Met de meest grote moeite en passen en meten hebben we alles ingepakt gekregen. Na deze missie hebben wij ook even gezwommen en zijn daarna met de auto richting centrum van San Diego gereden voor wat sightseeiing. We hebben de auto bij een trein/tramstation geparkeerd (dat was ons aanbevolen), gratis. Een dagkaart voor het OV gekocht voor slechts USD 5 p.p.  lekker makkelijk. Dat kon niet vanaf het hotel omdat dat daar geen OV rijdt, vandaar de auto. In San Diego aangekomen hebben we een bezoek gebracht aan de USS MIDWAY, een vliegdekschip wat tot de golfoorlog dienst heeft gedaan. We mochten op veel plekken kijken. We begonnen in het hangardek waar enkele oude vliegtuigen waren te zien. Daarna een stukje naar boven richting het anker en de slaapvertrekken, wat klein allemaal. OOk mochten in het commando en navigatiecentrum kijken. een donker hol met heel veel radars,computers enzovoorts. Daar zaten zoń 16 man te werken vroeger. Daarna naar boven gegaan op aanraden van een oud gediende, naar de toren. Hier mochten we kijken waar de kapitein het schipcommando had en op de brug waar het schip werd bestuurd. Natuurlijk werd er veel uitgelegd hoe de toestellen opstegen en landden, interessant om te horen. Daarna zijn we naar de onderdekse vertrekken gegaan zoals de eetzalen, officiersvetrekken, wasserij en keukens, maar ook de grote stoomgenerators. Al met al een prachtig bezoek wat ons bijna de hele middag heeft gekost. Na dit bezoek zijn we met de tram naar Downtown gegaan en hebben nog even wat gegeten. Daarna op naar Belmont Park, een soort minipretparkje aan het strand. Even gezellig een potje minigolf gedaan in Tiki Town, daarna gingen de kids nog even een rondje in een van de oudste houten rollercoasters van de US ( uit 1925) Hij ging hard en hobbelig maar was volgens de boys een superrit. Terug bij het hotel hebben we nog even in het donker gezwommen en zijn daarna terug naar de kamer gegaan. Nog even dit blog voor een laatste keer bijgewerkt met de allerlaatste kiekjes van onze reis. Morgenochtend om 6 uur (jullie tijd 15:00 uur woensdag middag) leveren we onze auto in en vertrekken om 08:15 naar Washington DC met United (jullie tijd 17:15 uur). We komen aan in Washington om 16:00 uur lokale tijd (jullie tijd 22:00 uur) waarna we doorvliegen naar Amsterdam om 17:30 uur( jullie tijd 23:30 dus). Om vervolgens donderdagochtend om 07:30 NL tijd te landen op schiphol.

We hebben met zn vieren een superreis gehad die we waarschijnlijk nooit meer zullen vergeten. Ontzettend veel gezien en beleefd en veel verhalen en leuke dingen met elkaar gedaan. Dit was echt een supervakantie !!!!!!! De reis is bijna ten einde , maar het is ook zeker lekker om weer terug naar huis te gaan. Spike wordt gemist door ons allemaal (en jullie natuurlijk ook).  We zien jullie snel weer en zullen alle verhalen (voor zover mogelijk) vertellen met natuurlijk beeldmateriaal, want dat hebben we ruim voldoende !!!

Bedankt voor het volgen van onze reisblog. We hopen dat julllie dat jullie er net zo van genoten als ons !! TOT DONDERDAG !!!

1. Patrick van der Gulik:
    16 augustus 2017
    Een leuke vakantie inderdaad zo te zien aan de foto's en reisverhalen. Ik heb dagelijks met veel plezier de blog gelezen.
  2. Sandra en mario:
    16 augustus 2017
    Mogge
    Jullie weer naar huis en wij net weg.ww hebben jullie verhalen met plezier gelezen.na 1 sept komen we gauw bij.elkaar voor heerlijk hertog jan.ww hebben jullie gemist en trijntje heeft spike zeker gemist.goede terug reis hopelijk verloopt alles beter dan de heen reis.tot gauw xxxx