dag 2, The Big Apple

26 juli 2017 - New York, New York, Verenigde Staten

Dag 2 is aangebroken. Voor ons wel heel vroeg. Door toch last te hebben van een kleine jetlag waren we om 05:30 wakker. We hebben ons maar aangekleed en hebben een echte amerikaanse diner opgezocht om te ontbijten. Erg lekker en tussen de New Yorkers die naar hun werk gingen. We gaan vandaag Manhattan in 1 dag bekijken. Om 07:30 stonden we al bij de Brooklyn bridge, Wat keken we onze ogen uit , zo groot en hoog al die gebouwen in Downtown , en wat een prachtige brug ! Hierna zijn  we gaan lopen naar het 9/11 museum en Memorial. Dit heeft een enorme indruk op ons gemaakt met veel kippevel momenten, Zo indrukwekkend, zeker omdat wij weten wat er toen allemaal is gebeurd. Ook voor de kids was het best wel indrukwekkend, maar vooral leerzaam en toch interessant. Daarna zijn we het nieuwe One World Trade center opgegaan tot de 102e etage. Wat een enorme hoogte. En wa een prachtig uitzicht over de stad. Je kon zover kijken !!!. Na ons bezoek hier zijn we met de ferry langs het vrijheisbeeld gevaren en onder de Brooklyn bridge door met een super uitzicht op de stad vanaf het water.  Na de lunch de Hop on Hop of bus ingestapt voor een tour door little Italy en Chinatown. Daarna zijn we gaan fietsen in Central park. Het begin was nogal lastig omdat je "even" over de normale wegen heen moest rijden om er te komen, dat leek wel een kamikaze actie. Door het park was erg leuk om te doen met een paar mooie stops. Nadat we de fietsen hebben ingeleverd zijn we op weg gegaan naar het Rockefeller center om vanuit daar de stad vanaf de 70e etage te zien, weer een ander maar ook weer super uitzicht met prachtig weer.   In de avond hebben we de nighttour gedaan , New York by Night. Prachtig om te zien, vooral chinatown en brooklyn. Op de terugweg viel Sem in slaap. Het was een lange maar prachtige dag in New York. Even snel slapen want om 04;00 uur vertrekken we alweer naar de luchthaven voor onze reis naar Phoenix , ditmaal hopelijk zonder vertragingen !

1. C.m. van der Gulik:
    28 juli 2017
    Leuk dat jullie toch nog een mooie dag in NY hebben kunnen doorbrengen.
    En veel plezier in Phoenix.