Dag 5, Indianenverhalen in Monument Valley

29 juli 2017 - Blanding, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we na het ontbijt in het hotel om 08:00 uur weggereden richting Monument Valley. Een leuke route door de woesternij van het westen. Na 2,5 uur rijden kwamen aan bij Monument Valley. Of je zo in een Western flim zit ! Wederom keken we onze ogen uit naar de adembenemde en grillige bergtoppen (buttes en mesas worden ze genoemd door de Navajo indianen. We hebben een tocht met een jeep gemaakt van 2,5 uur met een echte Native Indian. Hij vertelde alles duidelijk en ging ook dieper op hun levensstijl in. Ook ging hij nog een lied op een speciale fluit spelen, midden in een grot, dat was echt zo mooi !  Na de vallei te hebben ontdekt reden we met de jeep terug naar het beginpunt, vol onder een laagje fijne rode stof. Natuurlijk ook weer het nodige aan foto- en videomateriaal verslonden.

We wilden nog wat lunchen, maar helaas was het restaurant gesloten tussen 2 en 5 uur, vreemd, maar goed, dan maar een broodje in de auto eten uit de koelbox. En op naar ons overnachtingsadres in Blanding. We reden door het dorp en moesten na zo;n 4 km linksaf de bergen in. Geen idee of we goed gingen. Na een kwartier kwamen we bij ons adres aan. Een mooie ranch met paarden en hutten van hout. De eigenaar Bill verwelkomde ons hartelijk en bracht ons naar onze cabin, Direct bij een groot grasveld en een kampvuurplaats en BBQ , helemaal voor ons alleen ! Echt zo uniek !!! je hoorde niets anders dan de vogels en kalkoenen die er rond liepen.  We hebben lekker gegrild en natuurlijk marshmallows geroosterd. Daarna werd het donker en hebben we de meest fantastische sterrenhemel bekeken. Zoveel sterren!  Daarna tijd om het lichtje uit te doen. Morgen weer een lange dag .